نحوه حذف و دور انداختن باتری متورم

اگرچه باتری های لیتیوم یون به طور کلی فاجعه بار خراب نمی شوند و به کسی آسیب نمی رسانند ، اما شما باید با احترامی که می توانید اشیا منفجر شده یا سوختنی خود را داشته باشید ، با آنها رفتار کنید.

دستگاه را شارژ یا استفاده نکنید


هنگامی که متوجه شدید باتری متورم شده یا به هر طریقی دچار مشکل شده است ، باید بلافاصله استفاده از دستگاه را متوقف کنید. برق را خاموش کنید و بالاتر از همه اینها ، دستگاه را شارژ نکنید. هنگامی که باتری به چنان نقطه خرابی رسید که باتری متورم شد ، باید فرض کنید آفلاین بودن تمام مکانیسم های ایمنی در باتری است. شارژ باتری متورم به معنای واقعی کلمه این است که آن را به یک گلوله در حال انفجار گاز قابل اشتعال مضر در اتاق نشیمن تبدیل کنید.

باتری را بردارید


در مورد از بین بردن باتری ، یک قانون بسیار مهم وجود دارد: با فشرده سازی ، پریشانی یا به خطر انداختن پوشش خارجی خرید باطری لپ تاپ ، مشکل را بیشتر نکنید. اگر باتری متورم را سوراخ کنید ، اوضاع بدی دارید زیرا ترکیبات داخل با اکسیژن و رطوبت هوا واکنش نشان می دهند.


اگر دستگاه شما توسط کاربر قابل استفاده است و می توانید بدنه یا پانل خدماتی را برای از بین بردن باتری به راحتی باز کنید ، انجام این کار به نفع شما است: از آسیب دیدن (بیشتر) باتری در حال انبساط باتری جلوگیری می کند و از این کار جلوگیری می کند لبه های تیز داخل محفظه باتری از سوراخ کردن لایه محافظ اطراف باتری.


هنگامی که باتری را جدا کردید ، باید بلافاصله دو کار انجام دهید. ابتدا با یک قطعه نوار برق تماس باتری را (در صورت مواجه بودن) عایق بندی کنید. آخرین چیزی که می خواهید این است که چیزی از ترمینال ها کوتاه شود. دوم ، باتری را در جای خشک و خنک و دور از وسایل قابل اشتعال ذخیره کنید تا زمانی که بتوانید با خیال راحت آن را به یک مرکز دفع انتقال دهید.


اگر دستگاه شما توسط کاربر قابل استفاده نیست و نمی توانید باتری را به راحتی جدا کنید ، پس باید دستگاه را به یک مکان سرویس ، فروشگاه مخصوص باتری یا یک بازیافت مجاز باتری ببرید (به زیر مراجعه کنید). در آنجا باید کسی را پیدا کنید که دارای ابزارها یا مهارت هایی برای کمک به باز کردن دستگاه شما و از بین بردن باتری آسیب دیده باشد.


همین قوانین کلی حتی در شرایطی که خودتان نمی توانید باتری را بردارید اعمال می شود: کل دستگاه را برداشته و در جای خشک و خنک نگهداری کنید تا تخریب بیشتر سلول های باتری را به حداقل برسانید و از هرگونه قابل اشتعال دور نگه دارید.

باتری را در یک مرکز مجاز بازیافت دور بیندازید


آسیب دیده یا نه ، باتری های لیتیوم یون هرگز ، هرگز نباید دور ریخته شوند. باتری نه تنها از نظر محیط زیستی که نمی خواهید در محل دفن زباله بماند بلکه حتی یک باتری لیتیوم یونی کاملاً جدید نیز در صورت سوراخ شدن یا کوتاه شدن در سطل آشغال یا کامیون زباله ، خطر آتش سوزی دارد. خطر آتش سوزی در خانه خود و آسیب رساندن به خود یا آتش سوزی در یک کامیون بهداشتی و آسیب رساندن به کارگران به سادگی بیش از حد است.


باتری های یون لیتیوم - جدید ، دست دوم یا خراب - فقط باید از طریق مراکز بازیافت مجاز دفع شوند. برای یافتن مراکز بازیافت در نزدیکی خود ، بهترین شرط شما استفاده از فهرست مکان بازیافت مانند Call2Recycle یا تماس با مرکز دفع مواد خطرناک شهر / شهرستان محلی است.


هنگام دفع باتری لیتیوم یون متورم ، شما را اکیداً تشویق می کنیم که با ما تماس بگیرید و از شما بپرسیم که آیا تجهیزات برای پذیرش باتری خراب مجهز است و یا می توانید بررسی کنید که پروتکل برای وارد کردن باتری چیست. یک سطل بازیافت عمومی باتری در فروشگاه الکترونیکی جعبه بزرگ محلی شما.

نظرات